مدیریت وظایف و خودکار سازی وظایف فروش در نرم افزار CRM

مدیریت وظایف و فرایندی که شما در هر مرحله و چرخه فروش خود انجام می دهید و بسیار وقت گیر است، که به صورت خودکار در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری انجام می گیرد.

برای انجام مراحل فروش تا به حال :

  • وقت خود را صرف ارسال ایمیل و یا پیام کوتاه برای هر مشتری کرده ایید ؟
  • فراموش کرده اید که پی گیری و وظیفه خود در ارتباط با مشتری را انجام دهید ؟
  • زمان زیادی را صرف جمع آوری اطلاعات از سرنخ های فروش می کنید؟
  • پی گیری های شما برای فروش به صورت نا منظم انجام می شود؟
  • بسیاری از سرنخ های شما به دلیل عدم پی گیری در زمان مناسب از دست می روند؟
  • وظایف خود در برخود با مشتری و سرنخ فروش را انجام نمی دهید یا فراموش می کنید ؟
CRM

اگر حداقل یک بار در این موقعیت ها قرار گرفته اید، الان باید ابزار قدرتمند CRM را امتحان کنید.  ویژگی هایی که می توانید به صورت خودکار در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید :

ایجاد سرنخ فروش
اولین قدم در فروش ایجاد سرنخ فروش است. روش های زیادی برای بازاریابی وجود دارد، مثلا شما هر روزه ایمیل ها و تماس هایی برای بازاریابی انجام می دهید که سرنخ های فروش به دست آورید. شما از طریق ایمیل یا فرم سفارش، از مشتری بالقوه دریافت می کنید، که نرم افزار CRM می تواند سرنخ های فروش را به صورت خودکار ثبت کند.

وب فرم ها
کسب و کار ها از وب فرم برای سایت خود استفاده می کنند، نرم افرار CRM این امکان را می دهد که وب فرم سفارشی ایجاد کنید و به وب سایت خود متصل کنید و یک سرنخ فروش به صورت خودکار در نرم افزار ایجاد می شود و تمام اطلاعات پر شده در وب فرم به طور خودکار در نرم افزار CRM در یک سرنخ فروش ایجاد می شود و بعد به صورت خودکار وظیفه های مورد نیاز برای کاربران سیستم برای برخورد با این سرنخ ایجاد شود. شما می توانید اتوماسین پیشرفته و خودکار برای تسریع در انجام امور برای فروش خود داشته باشید.

ایمیل ها
ارسال ایمیل به صورت خودکار و داشتن اتوماسین ایمیل امری بسیار مهم برای کسب و کار ها است، نرم افزار CRM این امکان را فراهم می کند که  قالب ایمیل خود را سفارشی کنید و به صورت خودکار ارسال کنید. مثلا بعد از درخواست از طرف مشتری ایمیل به صورت خودکار برای مشتری ارسال می شود.

پیام کوتاه
نرم افزار CRM امکان متصل شدن به پنل های پیامکی و ارسال پیام را دارد و می تواند پیام به صورت خودکار برای موارد مختلف ارسال شود، مثلا بعد از ثبت نام در سایت وایجاد سرنخ فروش، پیام خوش آمدگویی ارسال شود یا بعد از سفارش محصول، یا به مناسبت خاص برای مشتریان پیام به صورت خودکار ارسال شود.

 

اتوماسیون بازاریابی با CRM

در گذشته نرم افزار CRM تنها برای ثبت اطلاعات مشتریان و به عنوان یک نرم افزار عملیاتی در واحد فروش استفاده می‌گردید. اما با اهمیت یافتن بحث همکاری بین تیم‌های بازاریابی و فروش و افزوده شدن امکانات اتوماسیون بازاریابی به آن، کاربردهای این نرم افزار بسیار گسترده‌تر شده است. نرم افزار CRM نه تنها اطلاعات مهم تجاری را ثبت می‌نماید، بلکه با پردازش و ارائه گزارشات تحلیلی به کشف الگوها، ارتباطات مهم و فرصت‌های فروش جدید کمک می‌نماید. مراحل اصلی فرایند بازاریابی در نرم افزار CRM به صورت زیر می‌باشد.

CRM
CRM
  1. ایجاد کمپین
  2. تعیین مشتریان هدف
  3. تعیین محصولات و پیشنهادهای مورد نظر
  4. تعیین بودجه کمپین
  5. طراحی پیام
  6. ارسال پیام به مشتریان
  7. دریافت پاسخ از مشتریان
  8. اندازه گیری نتایج و بازدهی کمپین
  9. محاسبه نرخ بازگشت سرمایه
  10. تعیین مشتریان هدف

نرم افزار CRM به فرایند انتخاب مشتریان هدف کمک نموده و به شما امکان بخش‌بندی ساده‌تر بازار را می دهد. در این نرم افزار شما می‌توانید مشتریان بالقوه را بر اساس ویژگی‌ها، تاریخچه خرید و پاسخ‌های آنها به کمپین‌های قبلی دسته‌بندی نمایید که این مساله موجب بهبود بازدهی کمپین‌های جدید خواهد شد. همچنین ابزارهای گردش کار و اتوماسیون بازاریابی موجود در نرم افزار این امکان را فراهم می‌نماید که بصورت خودکار بخش‌بندی بازار و ارزیابی مشتریان انجام پذیرد.

فرایند تعیین مشتریان هدف، گروه‌هایی از مشتریان بالقوه را تعیین می‌نماید که برای یک کمپین خاص مناسب هستند و در نتیجه از اتلاف منابع و زمان تیم بازاریابی و سایر مشتریان جلوگیری می‌نماید.

اتوماسیون بازاریابی و اجرای کمپین‌ها
با نرم افزار CRM شما امکان ایجاد، مدیریت و سنجش اثربخشی کمپین‌های بازاریابی را خواهید داشت. در این نرم افزار می‌توانید وضعیت هر مشتری بالقوه را دنبال نموده و پیامهای ارسالی و دریافتی از مشتری را مشاهده نمایید. همچنین بوسیله گزارشات و داشبوردهای موجود، می‌توانید از آخرین وضعیت عملکرد کمپین در هر لحظه مطلع گردید.

نرم افزار امکان برنامه‌ریزی و تعیین بودجه برای هر کمپین و ثبت هزینه‌های انجام شده و اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را فراهم می‌نماید. همچنین می توانید مراحل اجرای کمپین و ارسال پیام‌ها را زمانبندی نمایید. امکان ارسال خودکار پیام و دریافت پاسخ از مشتریان نیز موجود است که به بهبود سرعت و دقت اجرای کمپین‌ها کمک می‌نماید.

در نرم افزار می‌توان ترجیحات مشتری مانند کانال ارتباطی ترجیحی و یا زمان مناسب برای تماس را برای هر مشتری ثبت و اعمال نمود. به عنوان مثال می‌توان مشتریانی که علاقمند به دریافت ایمیل یا فکس‌های تبلیغاتی نیستند را مشخص نموده و در کمپین‌های بعدی این ترجیحات مشتری را رعایت نمود.

شما همچنین امکان مقایسه کمپین‌های جاری و گذشته از نظر تعداد و نوع پاسخ‌های مشتریان و هزینه‌ها و درآمدهای مرتبط را خواهید داشت که در تصمیم‌گیری برای ادامه یا توقف هر کمپین کمک زیادی می‌کند.

در نرم افزار CRM، تمام اطلاعات مشتریان بصورت متمرکز نگهداری می‌گردد. در واقع برای هر مشتری یک پروفایل یا پرونده خواهید داشت که شامل مشخصات کامل مشتری، تاریخچه ارتباطات مشتری، فعالیت‌های بازاریابی و فروش و بسیاری اطلاعات دیگر خواهد بود. بنابراین تیم‌های بازاریابی و فروش، اطلاعات کافی و کاملی از مشتریان برای بخش‌بندی بازار و انتخاب مشتریان هدف و اجرای موثرتر کمپین‌ها در اختیار دارند.